Субота, 28 Вересня, 2024

Історія ужгородського телеканалу «Тиса-1»

Люди завжди хотіли знати, що відбувається навколо них і головним помічником у цьому є новини. Згодом вони, звичайно ж, видозмінювалися. Спочатку це були оголошення на головних площах, потім з’явилися газети, згодом радіо та, зрештою, телебачення. Новинки в XXI столітті розповідають як про глобальну зміну чогось, так і про цілком собі локальні проблеми. Для ужгородців одним з основних телеканалів, який мовить про події, що відбуваються в місті та області, була «Тиса-1». Яка історія цього запорізького вісника? Як він став настільки важливим для всіх ужгородців? І чому він зрештою був зачинений? Про це йтиметься в статті на uzhhorodfuture.com.ua.

Початок відомого телеканалу

У другій половині XX століття телеканал “Тиса-1” був найбільшою студією в Україні. Заснована вона була ще в 1967 році, а перша трансляція програми відбулася у 1968 році. Канал працював лише на території Закарпатської області. Вона серед усіх інших телеканалів вирізнялася своїм особливим наповненням програм на абсолютно різні теми, адже із самого початку тут працювало найбільше редакцій, які виготовляли медіапродукт не лише для основного споживача, а і для національних меншин Закарпаття. Мовлення на «Тисі-1» велося, крім української, також і угорською, румунською, словацькою, російською, ромською та русинською мовами. В області проживає майже 30 національних меншин, телеканал дуже добре зіграв на цьому та виконував важливу функцію для задоволення інформаційних потреб абсолютно всіх.

Звичний для всіх українців логотип, який сформувався після розвалу СРСР, з’явився саме за часів керівника Є. Шишкова. Телеканал до цих подій мав іншу назву — «Закарпатська ОДТРК». Логотип треба було зробити так, щоб палітра кольорів не повторювала жодного кольору політичної партії. Хоча, все ж таки, зелений був присутній у деяких політичних партіях того часу.

Канал державний, його образ був створений з урахуванням завдань, які поставила перед ним влада. Вона ж насамперед робила акцент на різноманітті програм, забезпеченні телевізійних потреб глядачів. Початок роботи каналу вважається початком телемовлення у всій області.

Історія телеканалу у XXI столітті

У липні 2012 року в компанії змінилося керівництво. Генеральним директором каналу став В. Мещеряков, який на цій посаді був помічником голови Закарпатської облдержадміністрації. Щойно він отримав посаду, на телеканалі почалися зміни. Він одразу ж виступив за створення нових проєктів та поступово почав розв’язувати господарські питання телеканалу. Вже наприкінці 2013 року було внесено деякі коригування до іміджу «Тиса-1». Усі ці зміни були потрібні, щоб канал міг йти нога в ногу з часом. Телеканал усе частіше починав говорити про події всеукраїнського масштабу, хоча власних кореспондентів просто не було. Вектор каналу змінився, тепер важливими були не закарпатські новини, а українські. Але головною фішкою телеканалу була саме участь у громадському житті українців. Телеканалу «Тиса-1» потрібно було зробити щось нове, бо в нього було не менше п’яти регіональних конкурентів, включаючи «21 канал», який уже тоді був дуже популярним і входив у запорізькі медіахолдинги.

Канал ніколи не стояв на місці, а постійно розвивався і щось змінював. Наприклад, у березні 2013 року змінили декорації. Частково було змінено оформлення студії інформаційної редакції. Якщо говорити про образ журналістів в кадрі, то до одягу під час студійних зйомок були дуже вимогливі. Одяг підбирався в магазинах, із якими було підписано договори. Вибирали одяг спеціальні люди й давався він лише на час зйомок. Як і в кожного телеканалу, що поважає себе, у «Тиси-1» був період, коли всю одежу шили на замовлення, але дуже недовго, бо керівники зрозуміли, що це дуже дорого й безглуздо. Кожна група мала свої власні вбрання. Наприклад, під час стендапів за правилами всіх українських телеканалів журналісти з’являються в одязі з логотипом своєї компанії.

У 2013 році журналісти «Тиса-1» створили серію іміджевих заставок, які були потрібні для популяризації Закарпатського краю та залучення людей до проблем області. Також телеканал знімав документальні фільми про Закарпаття, які займали призові місця в багатьох фестивалях та конкурсах. Величезний попит мала передача «Просто неба», у якій розкривалося все про життя в селах Закарпаття. Програму навіть показали на Першому національному телеканалі.

Кінець телеканалу «Тиса-1»

У 2017 році телерадіокомпанія стала філією українського Громадського мовлення — Національної громадської телерадіокомпанії України. 16 липня 2018 року телеканал філії розпочав мовлення в форматі 16:9, а вже в листопаді того ж року телеканал «Тиса-1» припинив своє існування. На папері насправді. Телеканалом було ухвалено рішення, перейменуватися на «UA: Закарпаття». Ще за місяць телеканал змінив свій логотип. Частина працівників була скорочена, частина пішла з власної волі, але загалом звичний для багатьох телеканал «Тиса-1», що вже полюбився, припинив своє існування. У травні 2022 року у зв’язку з оновленнями дизайну системи брендів телерадіокомпанія знову змінила свою назву та почала називатися «Громадське Ужгород». Наповнення каналу практично не змінилося і він так само показував для своїх глядачів соціально-публіцистичні, інформаційні та культурно-мистецькі програми. Канал так само створює проєкти мовою національних меншин.

Цікаві факти про телеканал

Понад 95 % кабельних мереж Закарпатської області ретранслюють канал «Тиса-1» абонентам, що робить його першим у списку всього обласного ефіру. І через це телеканал залишається вже багато років поза конкуренцією в регіональному телепросторі. Через величезну популярність каналу в Закарпатській області, багато людей з інших областей почали включати цей канал до свого списку, а це, у свою чергу, взагалі залишає конкурентів далеко позаду.

Студія телеканалу «Тиса-1», яка згодом стала називатися «Громадське Ужгород», єдина у всій області, яка працює вже понад 50 років. Працівників, які займаються телеканалом, також рекордна кількість, а саме 300 кваліфікованих фахівців. Водночас не варто забувати, щоб телеканалу зберегти позицію лідера, потрібно йти в ногу із часом. В умовах глобалізованого суспільства від традиційних ЗМІ вимагають суттєвих перетворень. Журналісти мусять дуже активно реагувати на всі прохання своїх глядачів.

Багато мистецьких, суспільно-політичних, музичних, дитячих та спортивних програм нагороджені престижними нагородами.

У телеканалу є найсучасніше обладнання, а саме п’ять пересувних камерних телевізійних станцій, мобільні телевізійні комплекти журналіста та 12 апаратів для монтажу.

Цікавим фактом є і те, що, як тільки канал перейшов на супутникове мовлення, якість передачі значно зросла. Але важливішим можна назвати те, що переглядати передачі цього телеканалу можна від Казахстану на сході до Португалії на заході, від Гренландії на півночі до Ізраїлю на півдні.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.